
A, a, a, a farsangi napokban... – A Hermann László Zeneművészeti Szakközépiskola és az AMI népzenész növendékei segítségével a látogatók megismerkedhetnek a farsangi ünnepkör népdalaival, táncalkalmainak hagyományos népzenéjével.
2015. február 28.
Kis karmesterképző – Egy zenekari koncerten jól látható és egyértelmű, ahogyan a muzsikusok játszanak a hangszereiken. De mit csinál a karmester, miért hadonászik a levegőben? Miért van rá szükség? És kiből lehet egyáltalán karmester? Ezekre a kérdésekre keresik majd a válaszokat a gyerekekkel közösen a rendezvényen.
Szabó Adrienn ekképpen foglalta össze a koncertpedagógia lényegét:
A koncertpedagógia (a múzeum- és színházpedagógiához hasonlóan) nagyon fontos feladatnak tekinti olyan programok létrehozását, amelyek a gyerekek aktivitására, alkotó tevékenységére, kreativitására épülnek. Ahogyan Kodály Zoltán is mondta: „Zeneértővé… csak aktív zenei tevékenység tehet, puszta zenehallgatás magában nem elég.” Vagyis ha valamiben nem csak hallgatóként, hanem közreműködőként is részt veszünk, az jobban meg fogja ragadni a figyelmünket – életkortól függetlenül. Ez a tevékenység lehet tisztán zenei (énekes, hangszeres), de összekapcsolódhat mozgással, tánccal, képzőművészettel, dramatikus elemekkel is. A zene-mozgás-látvány együttese, a kreatív zenei feladatok, a kísérletező jelleg, az elvárás nélküli, felszabadító hatású közös zenei játékélmény pozitív hatású. A zenélés elemi szinten nem bonyolult, mindenki képes lehet rá, így foglalkozásainkon a zenét nem tanuló gyerekek is megtapasztalhatják, hogy a zenehallgatás, vagy egy egyszerű zenei produkció létrehozása mindenki számára elérhető, szórakoztató közösségi élmény.
mt