Interaktív fogyasztói kisokos az Echotól

A Gazdasági és Versenyhivatal Versenykultúra Központjának támogatásával az Echo Innovációs Műhely által működtetett fogyasztóvédelmi információs és oktató pont új oktatási anyagot készített.
A fogyasztóvédelmi információs és oktató pont, nem panasziroda, ilyen jellegű hatóság és civil szolgáltatás már elérhető Fehérváron, az információs pont a hatósági általános információs munkát egészíti ki folyamatosan elérhető tanácsadóval, eseti rendezvények szervezésével és célzott oktatási programokkal, de ha szükséges feladatot vállal az ügyfelek irányításában is (mikor, mivel, kihez tudnak fordulni).
A program részeként most elkészült egy új, interaktív oktatási modul, mely a www.fogyasztoikisokos.hu címen érhető el.
Itthon eddig szokatlan módon oktatja az iskolásokat az alapvető fogyasztóvédelmi ismeretekre az internetes oldal. Az interaktív weblap lényege, hogy a fiatalok úgy lehetnek részesei egy hétköznapi, eladó-vásárló közötti, bonyolódó helyzetnek, hogy a valóságban nem kell végigjárniuk a megoldásig vezető utat. Úgy is mondhatnánk, hogy más kárán tanulhatnak, és más jó példáját követhetik - attól függően, milyen magatartásformát választanak a főhősöknek. Merthogy ezt is ők dönthetik el.