Új Echo program indul Fehérváron a tudatos fogyasztókért
A Gazdasági Versenyhivatal közel 4 millió forintos támogatást ítélt meg a „Fogyasztóvédelmi Információs és oktató pont működtetése a Fehérvári Civil Központban” című pályázatunk megvalósítására. Az Echo Innovációs Műhely Közhasznú Egyesület egy olyan modellértékű programot kíván kialakítani, ami nem az utólagos reklamáció területén szolgáltat hanem az oktatást és a tudatos vásárlóvá nevelést célozza meg.

 
 
 
A modellprojekt célja a Fehérvári Civil Központban olyan fogyasztóvédelmi információs és oktató pont működtetése amely a társadalmi szervezeteket és oktatási intézményeket szolgálja ki szakmailag felkészült módon a tudatos fogyasztói magatartás kialakítására és a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos szervezeti kompetenciák erősítésére.
 
Székesfehérvár több éve országosan is egyedülálló fogyasztóvédelmi tevékenységet végez. Ennek keretében példásan együttműködik a fogyasztóvédelmi hatóság, azaz a Fejér Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége, Székesfehérvár Önkormányzata és a civil szektor. – mondta a mai projektindító sajtótájékoztatón dr. Cser-Palkovics András. A város polgármestere szerint ennek a közös munkának a folytatását jelenti az a pályázat is, amit „Fogyasztóvédelmi Információs és oktató pont működtetése a Fehérvári Civil Központban” címmel nyújtott be az Echo Innovációs Műhely Közhasznú Egyesület.
 
 
"A fogyasztóvédelemnek mindig is erős bástyái voltak Fehérváron civil oldalról, aminek külön örülök, hiszen van egy hivatalos jogszabályi rendszer, de emellett egy sokkal szélesebb körű tájékoztatásra, tanácsadásra is szükség van. Ennek érdekében sokat tehetnek az olyan civil szervezetek, amelyek professzionális szinten ismerik a fogyasztóvédelmet. A megnyert pályázat pont ezt a tájékoztatási lehetőséget adja meg és a megelőzésre helyez nagy hangsúlyt." - mondta Székesfehérvár polgármestere. "Ha a fiatalokat tudatos fogyasztóvá tudjuk nevelni, akkor a visszaélések száma is biztosan csökkenni fog." - tette hozzá dr. Cser-Palkovics András, aki köszönetet mondott azért, hogy a program a Fehérvári civil Központban valósul meg.
 
A projekt során az alábbi tevékenységek zajlanak:
 
1. Információs pont kialakítása
A projekt során a Fehérvári Civil Központban (8000 Székesfehérvár, Rákóczi u. 25) kialakításra kerül a Fejér megyei fogyasztóvédelmi információs és oktató pont, mely heti 20 órában áll a szervezeti, intézményi és lakossági ügyfelek rendelkezésére. Az információs pont nem panasziroda, ilyen jellegű hatóság és civil szolgáltatás már elérhető Fehérváron. Az információs pont a hatósági általános információs munkát egészíti ki folyamatosan elérhető tanácsadóval, eseti rendezvények szervezésével és célzott oktatási programokkal, de ha szükséges feladatot vállal az ügyfelek irányításában is (mikor, mivel, kihez tudnak fordulni).
 
2. Interaktív oktatási anyag készítése a Fejér megyei iskolásoknak
Az információs iroda aktív szerepet vállal a tudatos fogyasztó magatartás kialakításában, különös tekintettel a felnövekvő generációkra, ezért a fiatalok nyelvén, az általuk használt interaktív felületek felhasználásával interaktív oktatási anyagot készítünk. A web 2.0 kínálta alkalmazások előretörésével és a print anyagok háttérbe szorulásával a kiadvány célcsoportjába tartozó korosztály elérése fokozatosan lehetetlenné válik a hagyományos csatornákon keresztül. Az olvasási szokások megváltozása, életre hívta a hétköznapok audiovizuális kommunikációját, amelyhez az oktatási segédanyagoknak, felvilágosító, tájékoztató kiadványoknak is igazodniuk kell.
 
3. Eseti rendezvények megvalósítása
- Rendszeres kihelyezett tanácsadás
- Fogyasztóvédelmi minőséget segítő program szakmai protokolljának kidolgozása
- Kitelepülés a városi nagyrendezvények, fesztiválok alkalmával
- Részvétel fogyasztóvédelmmel kapcsolatos konzultáció programban
 
 
 
nyomtatás