Van benne valami?!

Június 26-a a Drogellenes világnap volt, mely kapcsán egy héten keresztül kínáltunk több célcsoport számára programot. Kutatások alapján az is tudott, hogy a dizájner drogokat többnyire nem emberi fogyasztásra szánt termékként - növényi tápsóként, fürdősóként, füstölőként, ajándéktárgyként - árusítják speciális boltokban vagy az interneten, gyakran innovatív, a fiatalokat hatékonyan elérni képes online marketing kíséretében.
Nem véletlen, hogy Fehérvári fiatalok körében egy év alatt akár 6 százalékra is nő az új dizájner drogok érintettsége. Ezeket az adatokat felhasználva olyan záró programot akartunk, ami a fiatalokat az óvatosságra ösztönzi. Számukra ismeretlen eredetű színes cukorkákat osztogattunk tesztelve, vajon mennyire manipulálhatóak. A megkérdezett fiatalok nem is gondolták, hogy ez számukra akár káros lehet, a megkérdezett 23 csoportból csupán csak egy fiatal kérdezte meg, hogy mi az, amit kínálunk. A tapasztalatok alapján a sokk élmény hatására elgondolkodtak a továbbiakon és többen megjegyezték, ezek után majd jobban odafigyelnek.