Sikeres az Alba Pont LISZI
A József utcában és környékén élő lakóközösségeket célozta meg az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért TÁMOP-5.5.4-13/2-2013-0039 számú, Alba Pont- Lakóközösségi Információs Szolgáltató Iroda létrehozása Fehérváron című programja. A projekt 2013. december 1-jén indult útjára, melynek eredményeként megnyitotta kapuit a LISZI iroda a Fehérvári Civil Központban. A több mint egy év alatt háromezer-ötszáz fő vett részt az iroda programjain, tanácsadásain. A projekt sikereit sajtótájékoztató keretében ismertette Róth Péter, Székesfehérvár Megyei Jogú Város alpolgármestere, Németh László, az Alapítvány a Székesfehérvári Fogyasztóvédelemért elnöke, Mahler Balázs projektvezető és Ruff Tamás, az Echo Nonprofit Network tudományos igazgatója 2015. január 28-án a Fehérvári Civil Központban. 
 
 
 
Az iroda sokrétű feladatot látott el, a legfontosabbat, hogy információt szolgáltasson a lakótelepeken élőknek, teljes mértékben megvalósította. Például több száz nyugdíjas kereste fel az irodát 2014 és 2015 januárjában, amikor az Erzsébet-programban történő regisztrálást segítették a LISZI munkatársai.
Az Iroda emellett programokkal, klubokkal és tanácsadásokkal járult hozzá a közösségépítéshez. Női klub formájában hasznos tanácsokat, információkat kaphattak a hölgyek akár gyermekeikről, akár karrierjükről, és a testmozgásnak is hódolhattak jóga formájában. A férfiakat LISZI futball tornák várták, ahol igazi közösségek alakultak ki. A gyermekekről sem feledkeztek meg, akik játszóházakban, és színes programokon vehettek részt a Civil Központ környékén. A hitélet is előtérbe került, Tornyai Gábor atya vezetésével hétről hétre újabb témákat taglaltak egy-egy alkalommal.
Az Iroda másik profilja a lakóközösség rendszeres tájékoztatása volt. A fórumokon olyan témák kerültek terítékre, mint az időseket érintő fogyasztóvédelem, a gyerekeknek szervezett nyári táborok, az E.ON Háló Program, a GYED-extra, a TársalKodó nyelvvizsgarendszer, a diplomamentő program valamint a nyugdíjrendszert érintő aktuális kérdések.
Az Iroda harmadik profilja a tanácsadás volt, a gyermekeket, a fogyasztóvédelmet, és a munkaerő-piacot érintő kérdésekben álltak rendelkezésre a szakemberek.
A több mint tizenhárom hónap alatt körülbelül háromezer-ötszáz lakost ért el az Alba Pont LISZI, így nem véletlen, hogy a projekt lezárultával nem ér véget a munka. Továbbra is várja nem csak a környéken élőket a szolgáltatásaival az Alba Pont LISZI.
 
nyomtatás